Kilenc Ker Blog on Facebook

Írásaink

Ferencvárosi képek

Friss topikok

Archívum

Rákóczi híd lesz a Lágymányosi hídból

 

2011.04.21. 12:38 ferencvarosi

Ferencváros utcaneveit nem érinti az új fővárosi városvezetés átnevezési dömpingje, azonban a kerületünket Újbudával összekötő Lágymányosi híd új nevet kap. Bár pontosan nem értem, hogy a sok vörös „T” betűben a Duna felet mi a Rákóczis…

Huszonhat budapesti közterület kaphat új nevet a jövőben a főpolgármester előterjesztése szerint. Szóval a 9ker megússza a lakcímkártya csere mizériát, de a szomszédos nyockerben több közterület neve is változik melyek újrakeresztelése számomra igazából érthetetlen.

Például miért kell megváltoztatni ez egyik legrégebbi fővárosi utcának a nevét? Az Erdélyi utca 1879-től viseli a nevét, most Bauer Sándor utca lenne belőle… A kérdés jogos, ki is Bauer Sándor? Hát igazából túl nagy érdemei nem voltak, a kommunista diktatúra 17 évesen elhunyt mártírja… áll a fővárosi előterjesztésben. Nem akarok senkit sem megsérteni, de ennek pont ugyan olyan propaganda szaga van, mint amilyen propaganda elnevezések a Kádár rendszerben voltak… Hát ezért kár egy 140 éves utca nevet a kukába dobni. Vagy csak én látom így?

Változik a II. köztársaság kikiáltásának idején átkeresztelt Köztársaság tér neve is. Az 1946-ban kapott nevet a kommunista diktatúra Népköztársaság térre, majd a rendszerváltás ismét Köztársaság térre nevezte át. Több névvariáció is pörgött a városházán vagy Tisza Kálmán vagy II. János Pál pápa nevét fogja viselni a tér. Bár az utóbbihoz aztán végképp semmi kötődés nincsen, ugyanis a környéken még csak egy katolikus templom se található.

De nem csak a szomszédot érinti a névváltozás roham. A Moszkva térből Széll Kálmán tér lesz… így az egykori miniszterelnökről már nem csak egy megszorító csomagot neveznek el. Lesz Wass Albert tér is a 17kerben és Csepelen egy lengyel katolikus papról, Popieluszkóról neveznek el utcát. Több eddig baloldali, szakszervezeti vagy munkásmozgalmi vezető nevét viselő utca neve fog változni. Főként egyházi vagy jobboldalhoz köthető személyek után kapnak nevet.

Szó volt arról, hogy a Roosevelt tér is új nevet kap. Ez most nem szerepel az átkeresztelős előterjesztésben. És az Elvis Presley teret is megússza Ferencváros. Felmerült, hogy a Ferenc körút- Üllői út kereszteződése viselheti majd az énekes nevét, de a II. kerületben egy park lesz inkább elnevezve róla.

Vajon lesz még átnevezési hullám? És ez mindig így lesz mikor jön egy új főpolgármester?
 

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kilencker.blog.hu/api/trackback/id/tr112844783

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Köztársaság 2011.04.21. 20:28:51

Átnevezés-dömping van a városban. Csak kapkodjuk a fejünk, mennyi új/régi utca- és térnév lesz. Lassan nem fogjuk ismerni a várost, ahol élünk... A nagy kavarodásban a különböző hivatalok sem mindig tudják, mi is lesz, mit is akarnak egy-egy rosszul ha...

Trackback: Érdekes döntések 2011.04.21. 15:56:21

Két olyan javaslat is a Fővárosi Közgyűlés elé kerül ma a szokásos ügymenet mellett, amely elgondolkodtató. 1. Tarlós főpolgármester csapata érdekes módon kívánja megoldani a hajléktalan-kérdést: Ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal büntetnék azoka...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.04.21. 22:28:41

T. "Politikusok"!

Végre olyan témákkal kéne foglalkozni ami a T. Választópolgárok zsebére, egészségére és nem utolsósorban szavazatiért megy. Csatlakozva azokhoz akik szóvátetteék: komolyan a köztéri névváltoztatások azok amelyek fontosak? Más..nincs? mert ezekkel a mostani történésekkel csak egy ok miatt kerülnek be a történelmi feljegyzésekbe: hogy megválasztották. Más érdemi tettet, cselekedetet ( ami uram bocsá hasznos Is) eleddig nem volt látható és nincs nyoma, hogy hamarost lenne is akár.

Szánalmasak

akik pedig ezt hagyják - birkák

billy reed 2011.04.21. 22:38:16

Budapestnek is kéne már valami új név nem?
Mer' a komcsik is azt használták!!! A szájukra vették, bemocskolták!!!

Új nevet akarok!
Mondjuk: Victory, esetleg Kánanán?
Bár az jó lenne az ország új nevének is: hisz az vagyunk az Ígérte/ek/ Földje.
És akkor "K" lehetne az új autós jelzés!
Király!

Napkutya 2011.04.21. 22:55:30

Hát, én speciel sejtem.

Itt a jó idő, és már dolgozik is néhány bevállalós kuruc a kopaszi gát parkjánál. Jó környezet, alig néhány megértő kocogó. Diszkrét árak...

Hajrá Magyarország, hajrá Magyarok!

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.04.21. 23:10:18

@Napkutya: Ezaz. Szegény Rákóczi. A terével nem volt nagy szerencséje.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2011.04.21. 23:14:07

Én is kapkodom a fejemet, hogy megőrültek ezek? Nincs jobb dolguk? Aztán rájövök, hogy semmi meglepő, egyszerűen: Abszurdisztán. Továbbra is.

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.04.21. 23:21:12

Bauer Sándor,ha jól emlékszem a Nemzeti lépcsőjén gyújtotta fel magát.
hu.wikipedia.org/wiki/Bauer_S%C3%A1ndor

Gondolom rá gondolnak.

Rákóczi... had örüljön a nemzeti oldal is gondolom.

G. Wolf 2011.04.21. 23:28:43

Nincs jobb dolguk.... Szerencse hogy minden rendben van... és ezek a legnagyobb bajok...

srácz 2011.04.21. 23:32:15

Az nem gáz, hogy már van Rákóczi-híd a Tiszán?
Amúgy ha már nagyon újrakeresztelgetni akarnak, akkor miért nem a BP-n található 15 Kossuth, Széchenyi, Petőfi utca/térrel kezdik? Annak legalább értelme is lenne...

Amúgy még senkinek nem jutott eszébe Tarlós új beceneve? Tarlós - a keresztapa :)

lutria 2011.04.21. 23:34:54

Arról nem is beszélve hogy budapesten jelenleg 15 közterület van Rákócziról elnevezve,valszeg vidéken is minden 3.faluban is van hasonó,de most feltétlenül át kell nevezni egy hidat is,amit már megszoktak az emberek.

a-kis-herceg 2011.04.21. 23:37:26

végre valami jó ötlet... a kormány dolgozik... szerintem is nagyon fontos. más probléma meg ugy sincs... aki tud gondot jelentse be! mert most hogy már mindent megoldottunk semmi nem jut eszembe...

Karnamantra 2011.04.21. 23:37:41

Skizofrén leszek még jópár évig, amikor a négyeshatosban bemondják, hogy Széllkálmán.. mi...? A leendő Széchenyi térről Pécs fog eszembe jutni, míg élek szerintem, Rákóczit és főleg II. james Pault szívből sajnálom, kaphattak volna sokkal méltóbb hidat/teret!

Mindmáig bután nézek azokra a klienseimre, akik Majakovszkij utcáról és Felszab térről beszélnek. Le is merem őket tolni: 20 éve volt, ember! Na de ezután magamból csinálok hülyét, mert nekem Moszkva, Roosevelt, Lágymányosi és köztársaság marad!

G. Wolf 2011.04.21. 23:43:38

Ez az az egész megoldás olyan... felcsúti...

ZOH 2011.04.21. 23:45:46

A Rákóczi-híd jó, minden más faszság.

Lágymányosi: sosem szívleltem ezt a szockó tutyimutyi "jajj csak baj ne legyen belőle" hozzáállást (Lágymányosi híd, Megyeri híd, Egér út stb...) legyen valami rendes neve. Rákóczi külön telitalálat, kurucok hadd örüljenek. :-)

Úviusz 2011.04.22. 00:05:37

ha azt szeretnétek, hogy maradjon a régi név legyetek ti is buzik

Tartós Béka 2011.04.22. 00:24:19

Ja, ki a halál volt az a Bauer Sándor... milyen érdemei vannak, "csak" egy mártír, ja, mi az, hogy valaki mártír lesz, ugyan kit érdekel, bármelyikünk megcsinálná, miféle érdem az, nem?
Elmebetegség.

un.no.1. 2011.04.22. 00:32:55

a rákóczi út az erszebet hídra vezet, a rákoczi híd meg pesterzsébetre.
ki érti ezt?

arconfosom 2011.04.22. 01:13:50

Bezzeg a lapos híd mennyivel Petőfisebb!!!

De az mér nem zavarja a posztolót?

Vagy az Erzsébet hídnak hol vannak a mellei, feneke, hogy akkor az meg miért lenne jobban erzsébetesebb?

Bolond lyukból

zrzr 2011.04.22. 01:22:10

A Rákózci néven az összes német turista röhögni fog. "-kotzi" Persze ennél van fontosabb szempont elismerem.

ZetoR 2011.04.22. 01:28:20

gyerekek! van itt egy két elég korrekt komment, de ezeket ugyanígy írjátok meg a pártoknak, a politikusoknak is és ne csak egy blogoldal aljába!

kalamáris (törölt) 2011.04.22. 01:44:36

Most minek kell megint egy ilyen gumicsontot rágni. Széll Kálmánnak igenis többet köszönhetünk, mint Moszkvának, Széchenyinek pedig többet, mint Rooseveltnek, sőt János Pál is jópár szöget bevert a kommunizmus koporsójába, köszönet érte. A hidakat, reptereket, egyetemeket mindenhol szokás valakiről elnevezni, a szocdem München reptere pl. egy konzervatív politikus nevét viseli.

ftxpmj 2011.04.22. 01:48:13

Nagyon helyes, a Belgrád rakpartot viszont már régóta nem értem, mert akkor már a Nándorfehérvár rakpart érthetőbb lenne, de a Belgrád, miközben talán a szerbek követték el ellenünk a legtöbb szemétséget az osztrákok(a sógorok...) meg a ruszkik után, vajon Belgrádban van Budapestről elnevezett közterület??????

maxwell murder 2011.04.22. 01:54:23

de hogy lehetett ilyen undorító hidat építeni? mondjuk a Margit meg az Árpád híd is ocsmány.

bejgli 2011.04.22. 02:09:09

"Széll Kálmánnak igenis többet köszönhetünk, mint Moszkvának,"
Jó, akkor majd a következő télen fűtsön nálad a Széll Kálmán!

"a szocdem München reptere pl. egy konzervatív politikus nevét viseli."
És ezzel mit szeretnél indokolni? Felteszem, nem azt, hogy egy jobboldali városvezetés baloldali neveket TÖRÖL EL. Mellesleg Strauß elég nagyformátumú politikus volt, még ha a nézetei kissé szélsőségesek is voltak indőnként.

donkanyar · http://www.falanszter.blog.hu 2011.04.22. 02:11:36

@ftxpmj: A Titó-érában volt(bár ne olyan előkelő helyen mint, a budapesti Belgrád rakpart esetében) - ma viszont már egy sincs. Egyébként régen Ferenc József rakpartnak hívták nálunk Belgrád-rakpartot, a Petőfi hidat pedig Horthynak. Sőt, amikor a törökökkel ismét jóba lettünk (Rákóczi és Thököly hamvainak hazahozatala) akkor a Múzeum Körutat Mehmed körútnak hívták.

kalamáris (törölt) 2011.04.22. 02:26:05

@bejgli: Ez de jó, maradjon Moszkva tér mert onnan jön a gáz? Nem tűnt fel, hogy elég jól megélnek ebből az üzletből? Akkor már inkább mondjuk Audi tér...

ftxpmj 2011.04.22. 02:29:38

@don-kanyar: a Mehmed körútól még nem hallottam, köszi, egyébként ha már Petőfi híd, akkor oda visszaépíttetném a Császári és királyi haditengerészet hősi emlékművét, esetleg még lehetne az emlékműnél egy kis kikötő és ott horgonyozhatna a restaurált Lajta monitor.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.04.22. 03:15:23

@don-kanyar: @ftxpmj:

Nahát, érdekes, itt Boston agglomerációjában, Roslindale-ben is van egy Belgrade Avenue.
Rohadt komcsik meg libsik ülnek nyilván itt is a városvezetésben.

Muster Mark 2011.04.22. 06:08:19

@Boston2: Libsik azok vannak... amúgy Belgráddal mi baj? Nem egy Moszkva!

Muster Mark 2011.04.22. 06:10:02

@maxwell murder: A blogger direkt rossz oldalról nézte... 90 fokkal elfordítva nem T-betűk az, hanem hippijel.

Érted? Vörös is, meg hippijel is.

De neeeem, a bloggerkámnak nem ez a baja... hanem hogy miért nevezik el Rákócziról.

2llkedő 2011.04.22. 06:23:04

Ferencvárost nem akarják átkeresztelni? Még valaki az előző kormányfőhöz fogja kötni az elnevezését.

Sok hasznos info egy helyen! · http://www.zseni.info 2011.04.22. 06:26:36

@Trollbamondás: Értelmes hozzá szólás volt azért azt megnézném ahogy a söpredék kifüstöli őket....

kvadrillio 2011.04.22. 06:40:10

A Kossuth térből pedig legyen Szűz Mária tér !

mennyivel szebben is hangzik a füleiknek ?! :DDD

kvadrillio 2011.04.22. 06:41:27

Vagy legyen a neve: "Ministránsgyerek most hajolt be!" tér ....:O)

esef 2011.04.22. 06:55:18

Az országot járva találkoztam érdekes utcanevekkel: Landler Jenő utca (Tamási), Hámán Kató utca (Siófok), Népköztársaság útja (Dombóvár), Lenin utca (Mernye, ráadásul főutca)
Ott, nekik jó, szarnak bele magasról, tarlós ex-szdsz-es elvtárs példát vehetne róluk. Ja, ha nem nyalná a főnöke seggét akkor nem lehetne főkormányzó?

esef 2011.04.22. 06:56:48

Jut eszembe, pár éve Siófokon a Marx téren büntettek meg a közteresek... :)))

Kivlov 2011.04.22. 07:07:17

@dan72:
azok kiscserkészek, de úgy legyen!!!
az a lényeg, hogy az elempé a parlament környékére se kerüljön, ócska kis gittegylet, szadesz álnéven.

Roy 2011.04.22. 07:21:00

Nincs igazi koncepciója Tarlósnak sem a fővárossal kapcsolatban, így pótcselekvésként utcákat, tereket, hidakat nevezget át.
A budapesti tömegközlekedés meg lassan teljesen lerohad. Kigyulladt metró, széteső buszok, felpuposodó villamossinek, kátyúval tüzdelt utak. Véletlenül nem ezekkel a dolgokkal kellene foglalkozni a főváros vezetésének.

Roy 2011.04.22. 07:23:18

@BPBP: Földrajzi bizottságot már a FERIHEGY ügy után kirúgták.

hhh. 2011.04.22. 07:33:09

mindenki nyugogyon meg, a kormány a hején van.
SP sk.

hhh. 2011.04.22. 07:40:32

mellesleg megy itt a hiszti a nevek miatt, főleg azzal az indokkal, hogy "eddig nem volt jó?" meg "pont ez a legfontosabb?" dolog.
hát, furcsa, de eddig nem volt jó, Ferihegyi Reptér, Lágymányosi híd annyira szánalmas, hogy azt sem bántam volna, ha maga demszkáj nevezi át "horvát nyaraló" vagy "közbeszerzés" hídra, esetleg "gül baba" reptérre (ha már török az üzemeltető).
igenis fontos, és ha eddig nem történt meg, akkor most kell - avagy ennek is valamikor.
az külön bájos, amikor a posztoló azt írja: "Hát igazából túl nagy érdemei nem voltak, a kommunista diktatúra 17 évesen elhunyt mártírja".
17 éves és mártír. semmi az.
"1969 Január 22-én este hét órakor helyezték előzetes letartóztatásba a kórházi ágyán Bauer Sándort a következő indoklással: „A rendelkezésre álló iratokból megállapítható, hogy a nevezett január 20-án 13.00 és 14.00 óra között a fővárosban, a Múzeumkertben magát benzinnel leöntötte, és felgyújtotta, hogy így önkényes tűzhalált haljon. Ezzel az volt a célja, hogy ily módon tiltakozzon a szovjet csapatok magyarországi tartózkodása ellen, illetve tiltakozásra másokat is felhívjon. Az eddigi meghallgatott tanúk vallomásából az is megállapítható, hogy a nevezett barátai és ismerősei körében a Magyarországon állomásozó szovjet csapatokra, továbbá a Magyar Szocialista Munkás Párt és a Magyar Forradalmi Munkás-Paraszt Kormányra gyalázó kijelentéseket tett. Ezt a felfogását széles körben terjesztette. Nevezett ügyében a fentiek szerint határoztam, mert szabadon hagyása esetén tartani lehetne attól, hogy az általa megkísérelt bűntettet végrehajtaná, vagy egészségi állapotában kárt tehetne, illetve szabadlábon hagyása a köznyugalmat zavarná. Továbbá alaposan tartani kell attól, hogy szabadlábon való hagyása esetén a még fel nem derített és ki nem hallgatott személyekkel összebeszélve a bűntett felderítését nehezítené.” Édesapjával iratták alá a jegyzőkönyvet."
23-án meghalt.

hhh. 2011.04.22. 07:42:46

@Roy: tudod, ha átveszel mondjuk egy lerohadt, ocsmány, pizzériát don korleóné néven, akkor lehet, hogy azelőtt nevezed át Pizza del Ré-re, vagy akármire, mielőtt felújítod, nem?
csak úgy kérdezem.

G. Wolf 2011.04.22. 07:49:07

@hhh.: Erdélyt meg elcsatolták... nem tudom melyik érintett több embert.

És ha már átnevezés akkor tényleg miért nem az ezer meg egy Petőfi és Kossuth teret/utcát? Miért épp azokat amikből egy van? Pl Akármelyik Petőfi utca inkább lehetett volna Bauer Sándor.

Meg ha lenne egy kis kreativitás bennük akkor Moszkva teret Brüsszel térnek neveznék el (Berlin-Moszkva-Brüsszel), Elvisről meg akkor már az Óbudai Sziget bejárata környékén kéne, vagy az utat, vagy ott a K hidat (asszem így hívják).

Roy 2011.04.22. 07:55:58

@hhh.: Talán fordítva. Először felújítom, és azután nevezem át, ha egyáltalán átnevezem.
Egyébként a Don Corleone nem hangzik rosszul. Eléggé autentikus.

Roy 2011.04.22. 07:59:56

@hhh.: Nem hején, hanem helyén.
Nem kellene S. Palikát követned a helyesírásban.

Juliusz 2011.04.22. 08:06:01

Baromira sajnálom a Lágymányosi-hidat. Előre vetíti, hogy a Megyerit is elveszítjük. Rákóczi igazán meg van becsülve az úttal és a térrel. S ha valakik, hát a fidesz, főleg a kdnp értékelhetné át a fejedelmet. És hogy nemcsak a labancok dúltak, hanem bizony a kurucok is. Egy évtizedet késett a 18. századi konszolidáció - kevéske kicsikart engedménnyel, az is jobbára Károlyinak köszönhetően.
Különben is, a földrajzi jellegűek a legősibb utcanevek, baromi kár a Lágymányosi-hídért.

Dorinda41 2011.04.22. 08:07:11

@hhh.: Nem tudom miért nagy tett az, hogy valaki nyílvánosan öngyilkos lesz, mégha bármilyen idióta eszméért teszi is? Ezzel épített valamit? Olcsóbb lett a kenyér? A fenét! Egy fiatal, dolgos élet veszett el nyomorult módon. A szerencsétlen fiú halálának semmi értelme nem volt. Eddig azt sem tudtuk, hogy a világon volt. Most el lesz róla nevezve egy utca. Gratulálok! Nem hiszem, hogy ilyen emberkéket kellene a mai fiatalok elé példának állítani.

Juliusz 2011.04.22. 08:08:19

Igaza van G.Wolfnak, az ezernyi Petőfi, József Attila, Táncsics, Rákóczi, Ady Endre stb. utca inkább koptatja mint nemesbíti ezeket az embereket, belőlük lehetett volna néhányat átkeresztelni.

Juliusz 2011.04.22. 08:14:10

@ZOH: szerintem pedig sokkal kreatívabb az Egér, Megyeri, Lágymányosi, mint az üres kegyeletadás a nímandoknak vagy az ezredik Rákóczi-név. Szó sincs gyávaságról, most különösen nem. Már-már ellenzéki tett óvni a Megyei-hidat.

G. Wolf 2011.04.22. 08:21:22

Amúgy erről jut eszembe hogy akkor el lehetne nevezni a tegnapi öngyilkosról is, ő meg a kilakoltatás elől menekült az öngyilkosságba... Ha nagyon akarom ez is lehetne olyan hogy ő meg tiltakozott a kapitalizmus és a szegénység ellen.

Proctor 2011.04.22. 08:22:08

azért én kiállnék a Petőfi utcák megmaradásáért. Ha egy idegen települést GPS-en be akarok lőni, akkor mindig Petőfi Sándor vagy Kossuth utca 1.-t lövöm be, mert abból mindenhol van 1 és általában a központ környékén :)

Gera 2011.04.22. 08:22:49

@Dorinda41: így van. Én nem tartom mártírnak Bauer Sándort. Egy szerencsétlen depressziós gyerek volt, ennyi. Ez lenne a követendő példa a maiaknak, hogy gyújtsd fel magad, ha nem tetszik a rendszer? Mondjuk az új alkotmány miatt? Tegye fel a kezét az, aki utcát nevezne el egy lelkibeteg hülyegyerekről, aki felgyújtja magát, mert utálja Orbánt.

szobatars 2011.04.22. 08:29:17

Én meg a Petőfi-hídról nem érzem, hogy olyan "petőfis" lenne....

szobatars 2011.04.22. 08:31:39

"Bár pontosan nem értem, hogy a sok vörös „T” betűben a Duna felet mi a Rákóczis…"

Amúgy mit nem érthető ezen? Fönt fénylenek a kurucos álmok, alant meg zajlik a labanc valóság.

donkanyar · http://www.falanszter.blog.hu 2011.04.22. 08:33:05

@ftxpmj: Jut eszembe, autentikusabb lenne a Lágymányosi hidat Konstantinápolyról/Isztambulról, Aja Szófiáról elnevezni, mint Rákócziról. De akár lehetne Bizánc vagy Rodostó is. Lehet, hogy ők is innen merítettek? -
falanszter.blog.hu/2010/11/27/europa_legnagyobb_vigalmi_negyede_volt_a_lagymanyosi_konstantinapoly

Vagy csak egyszerűen Vigalmi hídról elnevezni

cassio 2011.04.22. 08:33:08

@globglob: alapvetoen igazad van, de a Lagymanyosin egyelore szandekosan nem vittek fel a villamost, de mar ugy epult hogy relativen egyszeruen le lehet fektetni a sineket hisz a palyatest igy lett elokeszitve. Anno azert tettek igy mert a hid tuloldalan kell beruhazasokat elvegezni. 'szal a hid ebbol a szempontbol ok.

lüke 2011.04.22. 08:43:49

csak így tovább ,hajrá...........
csak nehogy Lenin visszajöjjön

bubo cupropenis 2011.04.22. 08:45:59

Kicsit sok már a Petőfi, Rákóczi stb közterület elnevezés.
Tudok olyan faluról, ahol még Lenin és Vöröshadsereg utcák vannak, de mivel olyan 400 ember sem lakik ott, akiknek munkája sincs, ezért nagyobb gondjuk is van az utcaneveknél.

bubo cupropenis 2011.04.22. 08:47:02

...400 ember sem lakik ott és ráadásul munkájuk sincs...

tundrazuzmo (törölt) 2011.04.22. 08:54:28

A piroshoz hasonló árnyalatú T-csoportról mindenkinek a német és magyar nyelvterület megbonthatatlan barátsága jut eszébe.
Ahogyan Rákócziról is.

Megvan a magyarázat.

ZOH 2011.04.22. 08:57:31

@Juliusz: de itt a Lágymányosiról van szó ;-P

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.04.22. 08:58:11

Ugyan mellékes, de egy utcanévcsere után az összes lakcímkártyát, meg bármilyen hivatalos igazoló okiratot az ott lakóknak ki kell cserélni, meg átjelentgeni az összes közszolgáltatónál.
Biztos örülni fognak, ez kellemes szórakozást jelent majd.
Még az az egy szerencse van, hogy ez elvileg az okmány tulajdonosának nem szabadna pénzbe kerüljön, mivel nem rajta múlik a dolog. Persze a sorbaállást és az ügyintézéssel járó macerát nem szokták átszámolni pénzre...

Sátán meg a Jocó 2011.04.22. 08:59:09

"Bár pontosan nem értem, hogy a sok vörös „T” betűben a Duna felet mi a Rákóczis"

Neked nem ez a bajod, kedves posztíró, hanem az, hogy Kékőtüsszögő Patásorbánék csináltak már megint valamit.
Mondjuk levegőt vettek.

Footballfever 2011.04.22. 09:06:49

Azért azt viccesnek tartom, hogy olyanok kommentelnek, akik tudása a béka feneke alatt van. Biztos ők azok, akik nem mentek el szavazni sem áprilisban, sem októberben.

Szóval, a 2/3-os többsége a Fidesznek az Országgyűlésben van és ezeket a döntéseket nem az Országgyűlés, hanem a Fővárosi Közgyűlés hozza.

Ilyenkor az a szokás, hogy a névváltoztatáshoz kapcsolódó átírások költségeit a névváltoztató állja.

Másrészt a Fővárosi Önkormányzat szarban van, nincs pénze semmire maximum ilyen szimbolikus döntéseket tud hozni ami nem kerül semennyibe.

Értsék már meg a kedves türelmetlenek, hogy mind az állam, mind a főváros anyagi helyzete szar! 1 év kormányzás után felelősségre vonjátok a kormányt és a főpolgármestert, holott ezeket az adóságokat az elmúlt 8 illetve 20 évben halmozták fel.

Olyan birka nép a magyar, hogy elképzelhető, hogy visszahozza Gyurcsányt és bandáját és folytatódhat az a szabad rablás, ami az elmúlt 8 évben volt.

Egyébként a Rákóczi-híd jó ötlet, nekem mondjuk a pirosról a forradalom színe jut eszembe, és mivel már Petőfi híd van, '56-os hősről nem szeretnének hidat elnevezni mert az a vén komcsik illetve a fiatalabb komcsik önérzetét zavarná, így marad Rákóczi. Végre egy fővárosi közgyűlés ami dolgozik és nem az adófizetők pénzét herdálja el!

hhh. 2011.04.22. 09:11:52

@Roy: a nyugodjon pedig két gy. vicc volt, nem vetted észre.
egyébként pedig felfogás dolga, és hogy hogyan képzeled a felújítást. Vagy hallottál már olyanról, hogy a rossman megvett egy üzletet a dm-től, felújította, kicserélte az árukészletet (nagy csere mondjuk nem kell), aztán a legvégén átnevezte?
hát nem. Először a logo ;)

hhh. 2011.04.22. 09:15:53

@Dorinda41: te inkább droinda vagy.
"olcsóbb lett a kenyér?"
nem tudom, 41-ben születtél, 41 éves vagy, vagy már volt előtted 40 droid, de tipikus példa:
hatott a kádár rendszer...
"szerencsétlen öngyilkos". na persze. az "öngyilkosságnak" ez a kellemes és hatásos módja azóta is divat.
akár hiszed, akár nem, nagyobb visszhangja lenne, ha az lmp-sek felgyújtanák magukat (legalább részben) az új alkotmány miatt. mert ezzel legalább azt bizonyítanák, hogy komolyan gondolják, és holnapután nem tüntetnének valami egészen másért.

Gera 2011.04.22. 09:17:01

@Footballfever:

"Ilyenkor az a szokás, hogy a névváltoztatáshoz kapcsolódó átírások költségeit a névváltoztató állja."

Aha, persze. Egyelőre elképzelni sem tudom, mennyit fogunk szopni amiatt, hogy átnevezik az utcánkat. Ez nemcsak egy tetves lakcímkártya csere. Itt nem a pénzről van szó, hanem az időről, b+. Mindenféle szolgáltatóknál is be kell jelenteni a dolgot. És itt nem a közműcégekre gondolok, mert bízom benne, hogy legalább ott nem kell csinálni semmit, bár a franc se tudja, én ebből az országból simán kinézem, hogy a fővárosi közműveknél minden lakónak egyesével kell bejelenteni a változást, ha a főváros megváltoztat egy utcanevet.

hhh. 2011.04.22. 09:18:12

@don-kanyar: Rodostó kicsit bonyolult lenne...hol van a Rodos tó? meg ráadásul híd egy tavon? vagy tóhíd egy folyón? vagy mivan?

a-kis-herceg 2011.04.22. 09:19:21

@Gera: szerintem esélyes... itt a Meggebedeusok földjén

rohadt büdös feudalizmus. 1011 éves feudalizmus

Mad Mind 2011.04.22. 09:27:35

@kalamáris:
Olvass már utána mit köszönhetsz Széll Kálmánnak. Ő egy kiegyezéskori Bokros volt.

hhh. 2011.04.22. 09:28:10

ennyi a blog, vaze? 2 bejegyzés? és címlap?
mindjárt rittyentek valami a zorbán didaktúráról, aztán én is ott figyelek majd a zindexen!

tiborc2008 2011.04.22. 09:28:23

tarlósék elkezdhetnének már dolgozni is, mert akárhány hidat, utcát, teret neveznek is át akármire, ettől eggyel se lesz kevesebb a kátyúk száma a járhatatlan utakon.
Amúgy a f@sz kivan, hogy rongyosrakeféltvalagú jánospálról is akarnak már valamit elnevezni.

Juliusz 2011.04.22. 09:28:23

@ZOH: mutatis mutandis. Ahogy már-már ellenzéki tett a Megyeri-hidat és az Egér utat óvni az átnevezéstől, a Lágymányosi-hidat siratni is az.

Mad Mind 2011.04.22. 09:33:31

@hhh.:
Szomorú. Ettől még nem érdemel közteret. Hány bolond gyújtja fel magát a világban különböző eszmék miatt, mindről el kéne nevezni teret?

Juliusz 2011.04.22. 09:33:46

@Footballfever: Szerinted a Rákóczi-híd jó ötlet. Én meg nem tudom elképzelni, mit írhattak az indoklásba.
Ül egy arc, és azt mondja, a lágymányosi olyan gejl szó, kéne valami tökösebb, mondjuk... Rákóczi! Vagy hogy?
Árpád vonul, kérdi egy helyen: mi legyen a neve? Sok a kecske, legyen Kecskemét! Vonul tovább, megáll, ennek mi legyen a neve? Sok a kecske, legyen Kecskemét. Az má volt, te majom. Akkor legyen Balmazújváros!

Footballfever 2011.04.22. 09:38:23

"Amúgy a f@sz kivan, hogy rongyosrakeféltvalagú jánospálról is akarnak már valamit elnevezni."

Gratulálok! Ezzel csak saját magadat minősíted!!!

Egyébként látom az ún. blogolók (tisztelet a kivételnek) stílusát, hát, a káromkodások csak úgy röpködnek! Szintén gratulálok!!!

CubE 2011.04.22. 09:38:28

@Footballfever: "Ilyenkor az a szokás, hogy a névváltoztatáshoz kapcsolódó átírások költségeit a névváltoztató állja." ...és az ki szerinted?? Mi vagyunk, akik adót fizetnek!

Egyébként legyen úgy mint amerikában, csak számok. :D :D

Mad Mind 2011.04.22. 09:38:44

@Footballfever:
Ettől még nem kell értelmetlen pótcselekvéseket végeznie. Ezzel csak költségeket gerjeszt.
Mondjuk az olyan birkák mint te, azok egy sokkal nagyobb romboláshoz járulnak hozzá örömmel.

Footballfever 2011.04.22. 09:41:24

@Gera: Ezen az alapon '90-ben is minek nevezték át az utcákat, tereket, mennyi gondja volt az ott élőknek a cserélvel...

Néha azért gondolkodjatok, mielőtt írtok valamit. Milyen szép is lenne Népköztársaság útja meg Lenin körút, nem? Dimitrov térről nem is beszélve...

Footballfever 2011.04.22. 09:44:03

@Mad Mind: Van, aki pesszimista, és mindenben csak a rosszat látja és van, aki optimista. Tudod, a félig üres-félig teli pohár esete! Bár lehet, hogy azt se tudod, mit írok...

Én mindenben a jót látom, mert ezek az emberek akkor is megkapnák a fizetésüket, ha semmit se csinálnának, legalább tesznek valamit a városért!

esef 2011.04.22. 09:50:48

@Footballfever:
Népköztársaság útja és Lenin út/utca is van még pár az országban. A jófideszes elvtársakon kívül senkit nem zavar. De ha a seggünk kint van a gatyából mert "agyurcsányékelloptákajövőtis", akkor miért is kell utcákat/hidakat átnevezni jópénzért?

tomwar 2011.04.22. 09:52:45

@hhh.: Bauer Sandor, ha elne, nem szeretne valoszinuleg, hogy a nevet egy olyan utca viselje, amelyet ar a magyar nemzet tortenelmenek egy jeles alakjarol neveztek el.
Az elet adta az elveiert (bar nyilvan a hevuletben sokat szamitott a kora is), es megerdemli, hogy emlekezzunk rola. De nem igy....

tiborc2008 2011.04.22. 09:55:41

@Footballfever:
Te is "olyan" vagy, hogy véded azt az ócska bzit?

Mad Mind 2011.04.22. 09:59:08

@Footballfever:
"...Én mindenben a jót látom, mert ezek az emberek akkor is megkapnák a fizetésüket, ha semmit se csinálnának, legalább tesznek valamit a városért!"
Értem, szóval ha mindennap odaszar a kutya az asztalra, akkor te azt gondolod, hogy majd holnap biztos nem fog? Ez nem optimizmus ember, hanem beletörődés. Nem is tudom mi szánalmasabb az amit Tarlós csinál, vagy az ahogy te ezt szemléled.

Gera 2011.04.22. 10:00:55

@Footballfever: Pontosan az a lényeg, hogy ezeket az utcákat valamiért nem nevezték át a rendszerváltáskor. Akkor most miért is? Tarlósnak miért is nem akkor jutott eszébe átnevezni az utcánkat, amikor 16 évig kerületi polgármester volt? Külön röhej, hogy a kerületi jobbik idén már át akarta nevezni ezeket az utcákat, de a polgármester megkérdezte a lakókat és leszavazták. Ezek után a fővárosnak van pofája átnevezni, ehhez azért vastag bőr kell. Ki a túrót érdekel az itt lakókon kívül, mi a neve ennek a pár kertvárosi utcának?

tomwar 2011.04.22. 10:01:41

@Juliusz: Az Eger ut kb. ugy kapta a nevet, mint Pecsett a Nevtelen utca...szajhagyomanybol.

Az, hogy a Megyeri-hid mindket hidfoje Megyeren van, az nyilvan senkit sem erdekel. (en spac. a mai napig Chuck Norris hidnak hivom, poenbol)A Lagymanyosi pedig szinten Lagymanyoson van. Egyszer az eletben nem lehetne valamit LOGIKUSAN csinalni!?

II. Rakoczi Ferenc nevet viseli Budapest egyik lenagyobb sugarutja, es a keruletekben szamtalan egyeb kozterulet. Meg van tisztelve, evtizedek, szazadok ota.

tomwar 2011.04.22. 10:05:46

@Juliusz: "Különben is, a földrajzi jellegűek a legősibb utcanevek, baromi kár a Lágymányosi-hídért. "

Jobban megfogalmaztad, amit en gondoltam, mint sajat magam.

hhh. 2011.04.22. 10:07:15

@Mad Mind: sokan gyújtották-gyújtják fel magukat. világszerte.
de ő a mi bolondunk volt...

hhh. 2011.04.22. 10:08:08

@tomwar: Bauer Sándor, ha élne, akkor valószínűleg ő lenne Bauer Sára.

Mad Mind 2011.04.22. 10:30:09

@hhh.:
Ettől még nem tett le semmit az asztalra.

hhh. 2011.04.22. 10:40:53

@Mad Mind: az éhségsztrájkolók sem sokat tesznek le az asztalra.
és mégis...
de hagyjuk, nem nagyon érted.

Mad Mind 2011.04.22. 10:51:57

@hhh.:
Igen nem értem, egy olyan valaki aki felgyújtja magát bármilyen okból nem példakép. Ezt meg te nem érted úgy látom.

tomwar 2011.04.22. 11:19:22

@hhh.: ...es buszken menetelne, most, hogy lehet...:-))

Sok hasznos info egy helyen! · http://www.zseni.info 2011.04.22. 13:35:06

Nem tudom mért kell ilyen értelmetlen hülye vitát folytatni ez ügyben, és szídni mindenkit. holott az hülye volt " liberális " bandát kéne. Eredetileg a lágymányosi híd Szent István híd lett volna ( milyen szép is lett volna ) De a köcsög Szdsz meg a szocialista söpredék megcsinálta egy lepusztult fos név alkotását a lágymányosi-t Melyik a szebb Lágymányosi? Szent István? Rákóczi? Lehet dönteni kérem szépen, úgyhogy nem kéne szidalmazni bántani senkit, nézzetek magatokba mielőtt hülyén viselkedtek, ja és elmondanám hogy, lesz Elvis utca is, elmondom mielőtt ismét egy homokos blogger blogot írna ilyen söpredék dumával, és szídnak mindenkit, Elvis utca lesz hogy miértis? Elvis Presley az 56-os Magyar forradalom idején kiált az egész Magyarországért és szurkolt és biztatott és énekelt értünk! Megérdemli hogy legalább egy utca legyen róla elnevezve! Kedves Magyar emberek gondolkozzatok el!

Jegkoko 2011.04.22. 20:07:21

@Sok hasznos info egy helyen!: Nagyon tévedsz elvisnek az ég világon semmi köze sem volt az 65 os eseményekhez, az a videó amit mutattak a tv ben is ösze volt vágva, az eredetiben nincsen semmi tank vonulás budapesten.Csak ennyit erről.

Sok hasznos info egy helyen! · http://www.zseni.info 2011.04.23. 14:09:18

@Jegkoko:
Honnan vennéd azt hogy össze van vágva, te vágtad össze?:) no mindegy amúgy 56 nem 65, mert még össze zavarodnak az emberek:D:D

Jegkoko 2011.05.13. 13:08:33

@Sok hasznos info egy helyen!: Látom te még sose ütöttél félre a billentyűzeten, szerencsés ember lehetsz.Amugy meg onnan tudom, hogy láttam az eredeti videót és ott semmi 56 os képek nem voltak.
süti beállítások módosítása